Siste nytt

Fornyet struktur for coachutdanningen The Art & Science of Coaching

Erickson Coaching International oppgraderer sine utdanningstilbud jevnlig. Vi vil gjerne informere deg om at vårt flaggskip-program, The Art & Science of Coaching (TASC) nå fornyes for å bli mer strømlinjeformet, bedre tilpasset ICFs sertifiseringsløp, og ha kjernekompetansene integrert fra dag 1 gjennom hele stoffet. Dette er den største revisjonen siden 2005. Hva betyr «fornyet struktur» for deg, som f.eks. har ønske om å fullføre TASC I-V (1-5), for å ICF-sertifisere din coachkompetanse?

Les mer

For at du skal forstå hva den du snakker med egentlig mener, hjelper det om du hever nivået på lyttingen din.

Witworth og Kimsey-House var tidlig ute med å introduserte de tre nivåene på lytting i læreboken til den ICF-godkjente coachingskolen CTI. Hvis vi lytter aktivt når andre snakker, er det større sannsynlighet for at vi forstår hva de egentlig mener, konstaterer de. Lytting kan foregå på ulike nivåer:

Les mer

Return on Erickson Coaching - Hva forventes?

Artikkel fra Aftenposten 2008. Last ned PDF her

 

Hvorfor coaching?

Effekter av coaching - Forskningsresultater

Undersøkelser viser resultat:

  • - Coaching fører til at individet lærer mer om seg selv og får nye ferdigheter (Gegner 1997)
  • - Eldre forskning blant team viser at coaching kan forbedre kvaliteten på gruppeprosesser (Kaplan og Schein 1988)
  • - Coaching er det verktøy som er mest virkningsfullt for å få til personlig endring (Eggers og Clark 2000)
  • - Coaching gjør at ledere gjør ting annerledes og dette er målt til å ha 500 % større gevinst i forhold til kostnad ved coaching (Anderson 2001)
  • - Coaching gir 5 ganger så stor økonomisk gevinst som det kostnaden for coaching var (McGovern 2001) 
  • - Coaching fører til økt grad av læring, økt selverkjennelse og økt grad av personlig utvikling og dermed til mer effektiv ledelse (Kampa & White 2002)
  • - Coaching fårledere til å føle seg mer verdtsatt og har en positiv effekt på arbeidsmiljøet (Wales 2003)

(Kilde: Ann Ramona Lundegård, presentasjon på BI 20133)