Siste nytt

2017 VÅREN NESTE ALUMNITREFF

23.mai 2017 kl. 17:00: Fagfokus: Hvordan støtter du coachingnivået ditt etter endt utdanning!
Fordi en del profesjonelle coacher som er ferdig med sin coachutdanning opplever at kompetansenivået og motivasjon gradvis synker etter eksamen.
LES MER>>

Les mer

TIPS: Det å bli bevisst sitt eget valg av fokus gjør noe med hvordan en takler stresset!

Tips fra Sissel Kristin Knutsen, Seniorkonsulent, Coop Kompetanse. Først litt om min motivasjon for å begynne på coachutdanning og hva det har betydd for meg i jobben. Jeg har hele min yrkeskarriere arbeidet med kompetanseutvikling og har følt jevnlig behov for kompetansepåfyll for å kunne fornye meg i jobben. I tillegg er jeg som person faglig nysgjerrig og søkende.  I løpet av de 4-5 siste årene før TASC, tok jeg ulike kurs innen coaching og bestemte meg så for at jeg ville gjennomføre TASC, etter å ha vært på et av minikursene.

Les mer

Hvordan får jeg kunder til å tillate opptak av coaching-samtale?

Legg inn som en del av coaching-avtalen at du tilbyr opptak av coaching-samtale kun til bruk for kunden selv. Gi kunden en oppgave om å lytte på coaching-opptaket til neste sesjon, for sin egen lærings skyld. Deretter, når kunden har trygghet om hva opptaket faktisk inneholder, kan du velge å spørre om tillatelse til å få bruke en kopi kun for din egen opplæring sammen med din triade. Husk at i følge ICF’s-etiske regler, bør du ha med konfidensialitets-skjema til kunden som du signerer og gir kunden, hvis du får et ja. I TASC er lytting på egen coaching obligatorisk etter modul 3 og en naturlig del av læringsprosessen i Modul 5.

 

Erickson Coaching Nordic AS

Besøksadresse:
Ullernchausseen 119,
Lilleaker, Oslo

Postadresse:
Postboks 262 Lilleaker,
0216 Oslo

Telefon: 400 41 204