Siste nytt

Sissel Andersen - "Hva har jeg brukt coachutdanningen min til !" - fremskrittet, fra godt betalt leder, til alene som selvstendig. Stafettpinnen.

Coach-utdanningen er min egen verktøykasse og mulighetsåpner. Coach-utdanningen hos Erickson, har gitt meg muligheten til å til å realisere målet mitt med å komme videre og starte eget firma. Den har gitt meg en verdifull verktøykasse i arbeidet som både lederutvikler, mental trener og foredragsholder. Utdanningen har vært som en reise. Mitt utgangspunkt var et ønske om å bli skikkelig god i coaching-faget. Uttalelsen fra min lederkollega; «hva hindrer deg i å gjøre det da?», husker jeg godt – det ga meg ekstra dytt til å starte på utdannelsen til profesjonell coach. Siden da har det skjedd mye -

Les mer

Personvern - GDPR

Kjære venner, Du har sikkert hørt om den nye databeskyttelsesforskriften ("GDPR") som trer i kraft i 2018. Vi skriver derfor til deg for å fortelle deg at vi har gjort noen endringer i retningslinjene våre, for å kunne styrke dine personvernrettigheter og for å gi deg mer klarhet og kontroll over hvordan vi bruker informasjonen din. Du har sikkert mottatt ganske mange e-postmeldinger om dette allerede, så derfor vil også vi holde dette kort, slik at du kan komme tilbake til coachingen din! Vennligst les de nye vilkårene her og detaljene om hva vi har gjort for å forberede den nye GDPR her.

Les mer

Hvordan får jeg kunder til å tillate opptak av coaching-samtale?

Legg inn som en del av coaching-avtalen at du tilbyr opptak av coaching-samtale kun til bruk for kunden selv. Gi kunden en oppgave om å lytte på coaching-opptaket til neste sesjon, for sin egen lærings skyld. Deretter, når kunden har trygghet om hva opptaket faktisk inneholder, kan du velge å spørre om tillatelse til å få bruke en kopi kun for din egen opplæring sammen med din triade. Husk at i følge ICF’s-etiske regler, bør du ha med konfidensialitets-skjema til kunden som du signerer og gir kunden, hvis du får et ja. I TASC er lytting på egen coaching obligatorisk etter modul 3 og en naturlig del av læringsprosessen i Modul 5.