Siste nytt

KAMPANJE -25% frist 8.desember: Styrk din markedsverdi. Grunnkurs kundefokusert coaching oppstart februar. "Anerkjennende samtaler" (TASC Modul 1).

For deg som ønsker en mer coachende og anerkjennende kommunikasjonsstil for deg selv og de rundt deg, privat eller profesjonelt. For deg som ønsker utdanne deg til coach og mentaltrener basert på den internasjonale ICF-standarden for coaching. For deg som vil hjelpe deg selv og enhver annen person se muligheter og realisere sitt beste seg. For deg som vil beherske hvordan hjelpe (deg selv og) den andre sikre kontroll og "ekstremt grad av resultat-eierskap" i de mest utfordrende situasjoner. For deg som ønsker få frem det beste hos andre med coaching, relasjonsledelse og mentaltrening! Programmet jevnlig forbedret. Se under for kursinnhold. Bli med på gratis minikurs for smakebit og få inntrykk av "nerven" i denne ICF godkjente coachutdanningen og praktiske hverdagsnytten i lederrollen og andre situasjoner.

Ved påmelding skriv "Kampanjerabatt før 8/12-2017= kr. 5.175,-" (veiledende 6900,- minus 25% (1.725,-) for 2,5 dager kurs inkl. kursmateriell, lunsjer og 3 uker ettertrening. Påmeldingsfrist kampanje 8. desember:

Les mer her >>
Meld deg på her >>

Les mer

Gratulerer til norges 5. ICF-coach på MCC nivå: Anna Lebedeva

Det finnes omlag 850 MCC'er i verden og Norges fikk sin 5. MCC i juli! Når man vet at stryk% er ca. 95% i dette praktiske håndtverket på MCC-nivået, er det ekstra spesielt at Anna valgte gjennomføre ICF-coachsertifiserings-prosessen på engelsk som fremmedspråk. På Annas Facebook-side skriver hun: "Jeg vil gjerne gi uttrykk for takknemlighet til mentorene mine: Carly Andersen, Judy Sabbah, Jan Georg Kristiansen, Leda Turai, mine kunder Maxim Oshurkov, Peter Stefani, Julia Ershova, Luciano Boccucci, Alexey Sidnev for tillatelse til å bruke vår samtale for ICF-akkreditering, Marilyn Atkinson og alle Erickson-teamene for støtte på denne lange og svingete veien. Ja, det er mulig å gjennomføre MCC-nivå coaching i Erickson stil og på fremmedspråk. Takk alle sammen!" #icf #mcc

Les mer

Utdeling Kompetanseprisen 2008 til Erickson kunde

Erickson gratulerer sin kunde Ullern videregående skole med HR Norge Kompetanseprisen 2008. Rektor Pål Riis og Ericksons Jan Georg Kristiansen har skrevet to bøker sammen.

Teksten under er hentet fra denne linken

Kompetanseprisen 2008 til Ullern videregående skole

Kompetanse- og utviklingsprisen deles årlig ut av HR Norge, og i år går den til Ullern videregående skole.

Prisen er en hedersbevisning som tildeles virksomheter som har gått nye veier innen personal- og organisasjonsutvikling, og som satser på økt eller bredere kompetanse for de ansatte. Ullern videregående skole tildeles Kompetanseprisen for sin dynamiske lærings- og forbedringskultur, hvor både kort- og langsiktige kompetansetiltak er viktige elementer.

I 2000 var Ullern videregående skole i fare for å bli nedlagt, de hadde bare 9 søkere - i dag er skolen en av byens best søkte og skal bygges ut. Rektor Pål Riis (bilde) kom i 2001 inn i en kriserammet skole og startet endringsprosessen, i følge Riis innebar ikke dette noen revolusjonerende tanker men de har fått det til. Fokuset blant de ansatte ble endret fra kommunal kultur til prestasjonskultur med tiltak som innbar ny pedagogikk og ledelseskultur. De har vært tydelige på hvor de ville med endringen og hatt fokus på resultater, de har satt mål, evaluert og tatt konsekvens av dette.

Tre viktige faktorer som ble satt for å lykkes:

- være tydelig på retning
- utvikle organisasjonen
- utvikle personalet

Kollegacoaching

Da de etter et par år så at halvparten av kollegiet hadde endret valgte de å satse på kollegacoaching, de brukte ekstern coach til utdanning av interne coacher i kollegiet. Ledelse skulle ha prioritet. Det ble satt i gang et organisasjonsutviklingsprosjekt og innført medarbeidersamtaler. Lærerne får 2-3 vekstpunkter hvert år og systematisk og jevnlig tilbakemelding blant annet gjennom at en annen lærer eller rektor studerer læreren på jobb.
Et annet ledd i utviklingen av personalet var å sette sammen kompetansefaglag og det ble satt krav til lærersamarbeid. De har i tillegg et eget modulbasert opplæringsprogram for nye lærere og satt opp regler om blant annet punktlighet.

Ullern videregående skole har gått fra å være en skole truet av nedlegging på grunn av uro og et problemfylt læringsmiljø til i dag å være en nasjonal demonstrasjonsskole. De har samarbeidet med andre demonstrasjonsskoler og hentet impulser fra både inn- og utland og hatt stor fokus på å skape prestasjonskultur blant de ansatte og lykkes.