Siste nytt

KAMPANJE -25% frist 8.desember: Styrk din markedsverdi. Grunnkurs kundefokusert coaching oppstart februar. "Anerkjennende samtaler" (TASC Modul 1).

For deg som ønsker en mer coachende og anerkjennende kommunikasjonsstil for deg selv og de rundt deg, privat eller profesjonelt. For deg som ønsker utdanne deg til coach og mentaltrener basert på den internasjonale ICF-standarden for coaching. For deg som vil hjelpe deg selv og enhver annen person se muligheter og realisere sitt beste seg. For deg som vil beherske hvordan hjelpe (deg selv og) den andre sikre kontroll og "ekstremt grad av resultat-eierskap" i de mest utfordrende situasjoner. For deg som ønsker få frem det beste hos andre med coaching, relasjonsledelse og mentaltrening! Programmet jevnlig forbedret. Se under for kursinnhold. Bli med på gratis minikurs for smakebit og få inntrykk av "nerven" i denne ICF godkjente coachutdanningen og praktiske hverdagsnytten i lederrollen og andre situasjoner.

Ved påmelding skriv "Kampanjerabatt før 8/12-2017= kr. 5.175,-" (veiledende 6900,- minus 25% (1.725,-) for 2,5 dager kurs inkl. kursmateriell, lunsjer og 3 uker ettertrening. Påmeldingsfrist kampanje 8. desember:

Les mer her >>
Meld deg på her >>

Les mer

Gratulerer til norges 5. ICF-coach på MCC nivå: Anna Lebedeva

Det finnes omlag 850 MCC'er i verden og Norges fikk sin 5. MCC i juli! Når man vet at stryk% er ca. 95% i dette praktiske håndtverket på MCC-nivået, er det ekstra spesielt at Anna valgte gjennomføre ICF-coachsertifiserings-prosessen på engelsk som fremmedspråk. På Annas Facebook-side skriver hun: "Jeg vil gjerne gi uttrykk for takknemlighet til mentorene mine: Carly Andersen, Judy Sabbah, Jan Georg Kristiansen, Leda Turai, mine kunder Maxim Oshurkov, Peter Stefani, Julia Ershova, Luciano Boccucci, Alexey Sidnev for tillatelse til å bruke vår samtale for ICF-akkreditering, Marilyn Atkinson og alle Erickson-teamene for støtte på denne lange og svingete veien. Ja, det er mulig å gjennomføre MCC-nivå coaching i Erickson stil og på fremmedspråk. Takk alle sammen!" #icf #mcc

Les mer

Tips 2: Vit, lytt og forstå for å lykkes

Tips fra en headhunter og rekrutterer: Vit, lytt og forstå for å lykkes Hva er et av de viktigste rådene du har oppdaget Hans, og gitt deg selv i løpet av utdanningen?: «- Vit, lytt og forstå! For alt for ofte mislykkes vi eller er utilfredse med et utfall fordi det vi gjorde ikke ga resultat.
Og ofte skyldes det at vi ikke hadde vært tydelige og ærlige på hva målet var. Derfor ville alle slike tiltak gi samme

resultat; vi mislykkes. Man kan si som kurslederen at ikke noe av dette er nytt og alt dette viste vi egentlig. For noen dager siden avsluttet jeg 3. modul i min coach-utdanning The Art & Science of Coaching hos Erickson.
Jo mer jeg lærer og praktiserer, jo mer imponert og ydmyk blir jeg i forhold til hvilke muligheter og krefter coaching innebærer.
En god ICF-coach skal jo bidra til at kunden selv finner frem til de rette svarene og de rette rådene for seg selv.
Her er noen viktige refleksjoner jeg har gjort meg og som jeg tar med meg i min hverdag;

  1. Vit hva du vil – eller; hva er det egentlige målet? Det kan høres enkelt og banalt ut, men først når du selv har forstått hva det egentlig er som er viktig å oppnå, eller når du har fått andre til selv å innse hva de egentlig ønsker å oppnå, er det mulig å gjennomføre de riktige tiltakene.  Alt for ofte mislykkes vi eller er utilfredse med et utfall fordi det vi gjorde ikke ga resultat. Ofte skyldes det at vi ikke hadde vært tydelige og ærlige på hva målet var. Derfor ville alle tiltak gi samme resultat; vi mislykkes. Tydelige og ærlige mål gir rom for riktige tiltak og ønsket resultat.

  2. Lytt – på ordentlig. Hva er det egentlig du hører? Hva er det egentlig som blir sagt? Hva betyr det egentlig? Hva er det egentlig den andre mener? En god dialog, en god samtale og god kommunikasjon er nødvendig for god forståelse, både privat og i jobb-sammenheng. Da er det viktig å være til stede og virkelig lytte. Igjen; skal vi sammen oppnå resultater, må vi forstå hva som egentlig sies, hva som egentlig menes og hva de egentlige målene er.

  3. Forstå helheten. Eller ”alt henger sammen med alt” som noen en gang sa. Jobber vi sammen med andre mennesker, så jobber vi med hele mennesker. Det å forstå at jobb har innvirkning på privatliv, at helse har innvirkning på jobb og mange andre sammenhenger er viktig. At ting påvirker hverandre, at situasjoner påvirker hverandre og at vi påvirker hverandre er nødvendig forståelse for å få til varig endring og god utvikling. Først da kan vi forstå hva det egentlige målet er, hva som egentlig ligger bak og hva vi må ta tak i for å få varig utvikling.

Dette er bare noen ytterst få refleksjoner jeg har gjort meg så langt i Erickson-programmet. Det er mange, mange andre temaer jeg kunne trukket frem. Man kan si som kurslederen at ikke noe av dette er nytt og alt dette visste vi egentlig. Men det utdanningen så langt har gitt meg er blant annet en bedre evne til å forstå, se sammenhenger, gå i dybden, hente frem, prioritere, skape forståelse, klarhet og tydelighet. Både hos meg selv som leder og medmenneske ser jeg fram til å kunne hjelpe andre til å oppnå det samme. For min del kan gjerne neste modul starte i morgen.

Hans I. Holmen
Partner i De4 Search & Consulting AS
Med 20 års erfaring som toppleder i norske, nordiske og internasjonale virksomheter