Siste nytt

KAMPANJE -25% frist 8.desember: Styrk din markedsverdi. Grunnkurs kundefokusert coaching oppstart februar. "Anerkjennende samtaler" (TASC Modul 1).

For deg som ønsker en mer coachende og anerkjennende kommunikasjonsstil for deg selv og de rundt deg, privat eller profesjonelt. For deg som ønsker utdanne deg til coach og mentaltrener basert på den internasjonale ICF-standarden for coaching. For deg som vil hjelpe deg selv og enhver annen person se muligheter og realisere sitt beste seg. For deg som vil beherske hvordan hjelpe (deg selv og) den andre sikre kontroll og "ekstremt grad av resultat-eierskap" i de mest utfordrende situasjoner. For deg som ønsker få frem det beste hos andre med coaching, relasjonsledelse og mentaltrening! Programmet jevnlig forbedret. Se under for kursinnhold. Bli med på gratis minikurs for smakebit og få inntrykk av "nerven" i denne ICF godkjente coachutdanningen og praktiske hverdagsnytten i lederrollen og andre situasjoner.

Ved påmelding skriv "Kampanjerabatt før 8/12-2017= kr. 5.175,-" (veiledende 6900,- minus 25% (1.725,-) for 2,5 dager kurs inkl. kursmateriell, lunsjer og 3 uker ettertrening. Påmeldingsfrist kampanje 8. desember:

Les mer her >>
Meld deg på her >>

Les mer

Gratulerer til norges 5. ICF-coach på MCC nivå: Anna Lebedeva

Det finnes omlag 850 MCC'er i verden og Norges fikk sin 5. MCC i juli! Når man vet at stryk% er ca. 95% i dette praktiske håndtverket på MCC-nivået, er det ekstra spesielt at Anna valgte gjennomføre ICF-coachsertifiserings-prosessen på engelsk som fremmedspråk. På Annas Facebook-side skriver hun: "Jeg vil gjerne gi uttrykk for takknemlighet til mentorene mine: Carly Andersen, Judy Sabbah, Jan Georg Kristiansen, Leda Turai, mine kunder Maxim Oshurkov, Peter Stefani, Julia Ershova, Luciano Boccucci, Alexey Sidnev for tillatelse til å bruke vår samtale for ICF-akkreditering, Marilyn Atkinson og alle Erickson-teamene for støtte på denne lange og svingete veien. Ja, det er mulig å gjennomføre MCC-nivå coaching i Erickson stil og på fremmedspråk. Takk alle sammen!" #icf #mcc

Les mer

Stopp ferien! ICF krever diplomsjekk

"Avlys høstferien! ICF skal revidere sertifikatene på alle Erickson studenter 5 år tilbake! Det var konklusjonen i en epost uken før høstferien, med tittel «ICF audit» fra Marilyn Atkinson, leder og grunnlegger av Erickson Internasjonalt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dårlig nytt!, fordi høstferien var ment å gi tid for andre viktige utviklingsprosjekter.

Men god nytt!, fordi det viser at ICF er en «vaktbikkje» som gjennomfører kvalitetssjekk av alle som påstår de har gjennomført godkjent ICF-utdanning i coaching. Erickson i Norge måtte også gå lenger tilbake fordi vi, som aller første Erickson-land utenfor Canada, har utdannet studenter i Norge siden 1998, og utstedt ICF-sertifikater siden 2003, da skolen fikk ICF-godkjenningen. Og når er Erickson i 40 land og er kanskje den raskest voksende coachutdanning globalt. Klart det er sunt at det kvalitetssjekkes av uavhengige kilder.

Og jeg som trodde jeg hadde gode oversikter over de til sammen 700 personene som har gjennomført minst Modul 1 i TASC eller Teamcoaching.

Men opplysningene var spredt på flere dokumenter og hadde hull. Tenk det, siviløkonom Kristiansen!

Flere av dere fikk derfor epost fra meg med oppfordring om å sende meg «kopi av PDF med serienummer slik og slik»,
eller «hvilket serienummer har ditt diplom fra Modul 4 i 2007», osv. Da jeg innen fristen sendte Marilyn rapporten fra Norge,
fikk jeg straks et varmt brev tilbake med : -) med takk for godt samarbeid over mange år.

ICF forvalter ICF-coaching som en global, europeisk og Norsk standard for coaching som er et praktisk håndtverk.
Jeg liker vårt formål som er å åpne opp for større mentale og emosjonelle ressurser hos alle ledere og medarbeidere.

Sikkerhet for innkjøpere
At markedet for coaching, coachutdanning og coacher "koker" med noen aktører som er i overkant ivrige og utålmodige og "ligger litt for langt foran seg selv", må vi tåle. Det er stor forskjell på coaching som "en 100% konfidensiell kundefokusert samtale" i motsetning til kanskje 60% kundefokus (og 40% coachfokus, som vi kaller mentoring eller veiledning). Innkjøpere av coachutdanning har for lengst skjønt at de må sjekke konkret 2-3 forskjellige tilbydere og gjøre seg opp en mening, og at minst en av alternativene bør være en ICF-sertifisert skole. Innkjøpere av coachingtjenester skjønner også at når de velger ICF-sertifiserte coacher, velger de blant forhånds-evaluerte samtalepartnere. Alternativet er å gjøre en rekrutteringsprosess fra bunnen av, og det koster mye.

Lykke til i ditt virke som leder og medarbeider med coachende væremåte, eller som  konsulent og profesjonell coach.

Det er samfunnsutvikling vi alle jobber for.