Siste nytt

Fornyet struktur for coachutdanningen The Art & Science of Coaching

Erickson Coaching International oppgraderer sine utdanningstilbud jevnlig. Vi vil gjerne informere deg om at vårt flaggskip-program, The Art & Science of Coaching (TASC) nå fornyes for å bli mer strømlinjeformet, bedre tilpasset ICFs sertifiseringsløp, og ha kjernekompetansene integrert fra dag 1 gjennom hele stoffet. Dette er den største revisjonen siden 2005. Hva betyr «fornyet struktur» for deg, som f.eks. har ønske om å fullføre TASC I-V (1-5), for å ICF-sertifisere din coachkompetanse?

Les mer

For at du skal forstå hva den du snakker med egentlig mener, hjelper det om du hever nivået på lyttingen din.

Witworth og Kimsey-House var tidlig ute med å introduserte de tre nivåene på lytting i læreboken til den ICF-godkjente coachingskolen CTI. Hvis vi lytter aktivt når andre snakker, er det større sannsynlighet for at vi forstår hva de egentlig mener, konstaterer de. Lytting kan foregå på ulike nivåer:

Les mer

Mentorcoach-gym: Erfarne Modul 5-coacher er mentorer for yngre Erickson-studenter. Se bildene…

I juni 2010 var vi 24 Erickson-studenter som var samlet på Røde Låven for høstens "mentorcoach-gym". Etter en demonstrasjon, delte vi oss opp og gjennomførte coaching og mentorcoaching. Mentorcoach-gym gjennomføres forut for Modul 4 eksamen i TASC for å styrke Erickson-coachen i tilstedeværelse.

 

Formålet er å styrke Modul 5’ernes ferdighet i å forstå egen coaching – ved at Modul 5-kandidaten gir tilbakemelding på andres coaching. Modul 4’erne får styrket sin forberedelse til dag 4 med praktiske eksamen fra en som er et stykke lenger fremme på kompetansetrappen for rådgivningsfri coaching –som en ”100% kundeforkusert konfidensiell samtale med varig effekt, fordi den andre har ful kontroll på samtalens mål, delmål og formål.” Vi startet kvelden med felles middag. Etter instruks om fremdrift og demonstrasjon av prosessen, gikk hver Modul 4’er coacher til hver sin Modul 5’er. Modul 5’er gir fortløpende positiv mentor-coaching ved å ”trekke ned gardinen” og gi tilbakemeldinger. Alle tok opp på lydbånd det som blir sagt og gjort, for senere å spille av selv og lytte på i egne øvingstriader. Etter en god pause var det tilbakemeldinger, spørsmål og svar i plenum. Selv etter dette var det fortsatt noen av Modul 5’erne som fortsatte kvelden på cafe ut i de små timer.