Siste nytt

Fornyet struktur for coachutdanningen The Art & Science of Coaching

Erickson Coaching International oppgraderer sine utdanningstilbud jevnlig. Vi vil gjerne informere deg om at vårt flaggskip-program, The Art & Science of Coaching (TASC) nå fornyes for å bli mer strømlinjeformet, bedre tilpasset ICFs sertifiseringsløp, og ha kjernekompetansene integrert fra dag 1 gjennom hele stoffet. Dette er den største revisjonen siden 2005. Hva betyr «fornyet struktur» for deg, som f.eks. har ønske om å fullføre TASC I-V (1-5), for å ICF-sertifisere din coachkompetanse?

Les mer

For at du skal forstå hva den du snakker med egentlig mener, hjelper det om du hever nivået på lyttingen din.

Witworth og Kimsey-House var tidlig ute med å introduserte de tre nivåene på lytting i læreboken til den ICF-godkjente coachingskolen CTI. Hvis vi lytter aktivt når andre snakker, er det større sannsynlighet for at vi forstår hva de egentlig mener, konstaterer de. Lytting kan foregå på ulike nivåer:

Les mer

HR Norge Kompetanseprisen 2008 til Ullern v.g. skole

Erickson gratulerer sin kunde Ullern videregående skole med HR Norge kompetanseprisen 2008. Rektor Pål Riis og Ericksons Jan Georg Kristiansen har skrevet to bøker sammen.

Teksten under er hentet fra denne linken:

HR Norge Kompetanseprisen 2008 tildeles Ullern videregående skole

Kompetanse- og utviklingsprisen deles årlig ut av HR Norge, og i år går den til
Ullern videregående skole.
 
Prisen er en hedersbevisning som tildeles virksomheter som har gått nye veier innen personal- og organisasjonsutvikling, og som satser på økt eller bredere kompetanse for de ansatte.
 
Ullern videregående skole tildeles Kompetanseprisen for sin dynamiske lærings- og forbedringskultur, hvor både kort- og langsiktige kompetansetiltak er viktige elementer.
 
Prisvinneren har satt kontinuerlig kompetanseutvikling i system, og priskomiteen er imponert over:
•    Solid planlegging og gjennomføring av ulike kompetansetiltak
•    Veien fra nedleggingsvedtak til planlagt utvidelse
•    Fokus og forståelse av satsning på ny ledelses- og prestasjonskultur
•    Kompetansetilbudet er både standardiserte tilbud og skreddersøm etter behov
•    Entusiasmen og en positiv holdning til kunnskapsdeling
•    Satsning på kompetanse innen coaching i kollegiet
•    Collegacoaching (følger timene til en kollega og gir tilbakemelding)
•    Bruk av div tilbakemeldinger og evalueringer som grunnlag for videre kursing
•    Mulighetene for både formell og uformell etter- og videreutdanning
•    Organisasjonsutviklingsprosjekt og systematisk medarbeiderutvikling
•    Evnen til å tenke nytt og iverksette effektive tiltak
•    Bruk av målverktøy i prosessen med å utvikle kollegiet
•    Bruk av kompetansefaglag og tid som settes av til kollektiv kompetanseutvikling
•    Bruk av et modulbasert opplæringsprogram for nye i kollegiet
•    Treningsleir ved oppstart høst for alle elever i 1. klasse med blant annet kompetansekartlegging og sosial tur
•    Har fått til linken mellom ledelsens strategier og mål og de ansatte, alle har tydelige definerte roller og forventninger
•    Er en lærende organisasjon der alle lærer (ledere, lærere, elever), bruker eksterne kompetansemiljø
•    Utarbeidet karriereveier for de ansatte, alle i ledergruppa er internt rekruttert